"Man kände sig typ... cool på något vis"


Idag har man varit i Piteå och kört halkbanan. Fan vilken rolig dag det har varit.

Vi (Jag, Körskoleläraren Nicke, 2 andra killar och en tjej) drog iväg ifrån Vågelinds kl. 9:40 och jag var första föraren som satt bakom ratten mot Piteå. Jag körde halva vägen dit, sen tog nån annan snubbe och fortsatte hela vägen till Halkbanan.

Först blev vi matade lite teori-grejer, boring stuff. Sen var det dags att köra. Jag fick börja med nån minikombi Merca, det var inte så kul. Inte speciellt någon skön bil var det. Sen fick jag köra en sedan Merca. Den var rolig att köra! Bakhjulsdriven på skithalt underlag, tummen upp! Ibland hände det att jag snurrade runt och skit med bilen, men det var också roligt :D

Sen var det känslan av att sitta och köra bil ensam, fan vilken skön känsla det var. Jag vevade jämt ner rutan och lät armen ligga där medans jag höll ratten med en hand. Man kände sig typ... cool på något vis. Skitskönt, den känslan kommer att driva mig till att skaffa körkortet så snart som möjligt.

Halkbanan avklarad. Då var det dags att sitta i en bil som voltade runt 360 grader, för att se hur bra säkerhetsbälterna funkade. Det var också skitroligt. Kändes jämt som att man skulle ramla ur sitsen och slå skallen i taket, men det gjorde man inte.

Och där avrundar jag inlägget. Ni som ska till halkbanan, var inte rädda. Det är sååååå roligt. Och om ni ska ta körkort så har ni inget val, ni måste dra till halkbanan. Det är ett krav.

Kommentarer
Postat av: angelicato

Längtar tills jag ska dit , vilket borde bli snart ^^

2010-01-07 @ 23:25:42
URL: http://angelicato.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0