A Serbian Film (Srpski Film)



Ok, igår så såg jag filmen "A Serbian Film" (Srpski Film). Den handlar om Milos som är en föredetta porrstjärna i Serbien. Han får ett erbjudande av en filmskapare om att vara med i en porrfilm för väldigt mycket pengar. Eftersom Milos vill kunna sluta med porren totalt och bara leva ett bra liv med sin fru och sin son så tackar han ja. Men efter ett tag så märker Milos att denna film är allt annat än en vanlig porrfilm.



Jag tyckte att denna film var hyfsat bra. Den är kanske lite för grov för känsliga människor, definitivt ingen film man ser med familjen. Jag har dock aldrig haft problem med att se sjuka/skruvade saker. Denna film tar verkligen priset för de sjukaste scener jag har sett i en film.

Skaparna av filmen sade att denna film var delvis en metafor för hur Serbiens sjukvård och liknande tog och drogade ner en stor del av landets befolkning, så tänk på det ifall du ser den.

Så ifall du inte har något emot att se väldigt sjuka saker och liknande så skulle jag rekommendera dig att se den. Man kan inte gå genom livet utan att se sjuka saker, ingen idé att stänga sig in i någon bekvämhets-låda när man lever i denna sjuka värld.

Kommentarer
Postat av: SB

bra skrivet! dock hatar jag att se filmer på andra språk än svenska och engelska, men får väl ge den ett försök! :p

2011-05-25 @ 16:48:51
URL: http://fruktbajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0