Dreamcatching

När jag vaknade en stund sedan så kom jag ihåg att jag hade drömt ganska konstiga drömmar. Så medans jag åt frukost knapprade jag i min telefon in vad jag kom ihåg, drömmen verkar vara indelad i fyra delar. Here we go.

Del 1: Jag, Glate och några andra är ute i något gammalt nästan ruttet hus, färgen har flagnat av väggarna. Huset är väldigt gammaldags och har två våningar, vi alla är uppe på andra våningen. Vi ska där tydligen se någon dokumentärfilm om ett alternativt death metal-band som är från någon by här uppe i Norrbotten. Jag hinner se att bandet faktiskt sitter längst bak i rummet mot väggen före filmen kör igång. Filmen visar att bandet har haft en väldigt mörk uppväxt och att dom är allmänt skrämmande folk. Jag får en väldigt illa känsla om dessa i bandet. Sen mitt i allt slutar filmen, hör ett par klappningar så när ljuset dyker upp igen så är bandet framför oss. Bandet ser jätteskrämmande ut och ser ut som att dom bara har en sak i tanke: död. Och alla vi som har suttit där, alla våra positioner har flyttats medans vi har suttit på dom! Bandet kör igång... *minne dött*... vi alla i huset springer och skriker medans vi letar efter närmaste dörr ut ur huset, för att sedan finna att dörrarna är låsta och fastkedjade tillsammans. *Slut av minne*

Del 2: Tydligen så ska vi alla vännerna iväg till Finland och supa, min idé vad jag hörde. Jag är nykter chaufför, vi kör i regnigt mörker på E4... *minne dött*... vi står ute i min stuga. Någon snubbe är där med sina två galna hundar, vilka jag är rädda för. Sen slänger ägaren några saker som hundarna sedan springer efter och hämtar, efter det är hundarna lugna. *Slut av minne*

Del 3: Jag är ute i vischan i Finland med ett stort gäng av folk som åker runt med olika motorcyklar. Alla är helt galna på sina motorcyklar. Kraschar och liknande och är väldigt obrydda om det, ser det hela som kul. *Slut av minne*

Del 4: Jag väntar på att bli intervjuad av Jimmy Fallon, jag är sista gästen för kvällen. Någon som jobbar backstage säger något i stil som "Hur känns det? Du ska bli intervjuad av självaste Jimmy Fallon". Jag beter mig ganska obrydd om det hela. Studion är halvt nedsläckt och av någon anledning så ser studion ut som Coop Extra på Örnäset. Så före intervjun valde jag att vilja handla lite, kommer tillbaka med varorna för att betala med mitt bankkort. Sen får jag veta att jag inte har pengar på kontot, Jimmy Fallon hinner just bevittna detta. I och med det så får jag en sne blick utav honom. *Slut av minne*

Ja, that's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0