Alkoholäventyr i BodN

Jaja, jag var förbi i lördags i Boden och drack med Robert och hans arbetskamrater.

Jag satt någon gång vid 16-tiden och kollade på film så fick jag ett samtal av Robert och han sa att han var på väg hemåt från Happis. Han frågade då om jag skulle med sen och dra på inflyttningsfest i Boden. Jag var först lite skeptisk, men sen tänkte jag bara "Äh, ingen av mina vänner här i Luleå vill knappt någonsin dricka. Så nu när jag har chansen att dricka i en ny stad och med nytt folk, let's do it".

Så han plockade upp mig, vi brummade iväg mot Boden. Jag satt bredvid honom och drack en öl i bilen. Först anlände vi hos Roberts flickvän Moa och hennes roommate Lisa. Vi körde igång drickandet lite grann där medans tjejerna fixade sig osv. Sen var allt fixat och vi drog iväg mot festen, som var bara i trappuppgången bredvid. Kändes lite weird att komma in där då det vara fullsmackat med folk jag inte känner alls eller så, men efter nog mycket drickande och att jag utsätts för den omgivningen så blev allt okej. Mycket babblande på balkongen över dricka och cigaretter, babblade med någon snubbe om foto och film i säkert 15-20 minuter, sen satt jag även på golvet med Moa och snackade om allt och inget. Väldigt kul att babbla med Moa, hon är väldigt lätt att snacka med och jag märkte redan det första gånget jag träffade henne i somras (det kanske var våren, jag vet inte) hos Robert.

Efter att ha varit där på festen i kanske 4 timmar så var vi kanske 50-60 pers där, världens jäkla klunga alltså. Helt sick, haha. Eller jag vet inte, kanske jag kommer ihåg fel. Men vi var iallafall sjukt mycket folk där! När folk började väsnas väldigt mycket då alkoholen verkligen kickade i för alla så var det dags att dra ner på festen. Så i princip var det en förfest, för mig iallafall. För att efter det så var det dags för oss att bege oss in till stan och dra på krogen. Jag stod där ute vid trappdörrarna helt disorienterad och letade efter Robert, sen ringde jag upp honom men det var Lisa som svarade. Hon hade tydligen redan börjat bege sig iväg mot krogen, men vände om med sitt umgänge av folk för att se till att jag också hängde med. Men sen när jag mötte upp dom så verkade hon ångra sig om sitt val att dra ut. Så Robert, Moa och Lisa stannade hemma (Moa och Lisa mådde inte bra och Robert stannade för att ta hand om dom) och Robert sa att jag kunde hänga med en av hans arbetskamrater Berk (eller som han bad mig kalla honom, "Turken") som skulle ut. Jag träffade honom då så drog vi iväg, han var en sjukt skön snubbe. Vi kopplade mycket över hip-hop kultur och sånt, han var tydligen från förorterna i Stockholm. Han bara allmänt kallade mig "nigga" och sånt, så då kändes det som att jag umgicks med min vän Ali från Libanon för han gör samma sak. Så vi kom bra överens osv.

Så småningom så kom vi fram till Allstar, stod där i kön ett tag och gnällde över att det var lång kö. När vi väl kom in så fanns det tydligen inte plats i garderoben så vi fick dra runt i jackor och allt därinne, något drygt. Och allt rullade väl på bra där, förutom att Berk fick ett whiskyglas med 4 små insekter i det. Vi sa till om det i baren men dom kunde tydligen inte göra något åt det, bullshit som fan. Sen satt vi vid ett bord så kom tre tjejer och satte sig vid vårat bord och lite efter det fick jag reda på att alla dom går i samma skolklass som min lillasyster. Jag frågade lite vad dom ansåg om min syrra, jag fick svar som "Jag vet inte, hon är väl okej men ingen jag skulle vilja bli vän med" och sen satt där och gjorde allt så gott jag kunde att inte flippa ut på dom. Två av tjejerna verkade helt trevliga, men den sista framstod så jävla dryg och nedstämd. Men ja, dom drog sen och jag var halvt glad över det. Jag träffade även på min gamla klasskamrat John som jag gick på medieprogrammet med, väldigt oväntat att träffa på honom där. Babblade lite och sen gick vi våra egna vägar.

Någon gång mellan 2:00 och 3:00 så fick jag och Berk nog av att vara på Allstar, så vi drog. Träffade på några folk vi hade snackat med på Allstar och hängde med dom till en av deras lägenheter för efterfest. Det första jag såg när jag kom in där var en systemkamera på ett stativ riktat mot sängen och tänkte bara "Okej, det är ganska fucked och skumt". Vi satt där och rökte vattenpipa och jag tänkte hela tiden i bakhuvudet "Ska dom här försöka kirra en gang-bang eller något då kameran är framme?" Sen så skulle en tjej där hela tiden be mig hålla käft för hon tydligen ogillade min dialekt, jag sa till henne hela tiden "Du vet väl att du är i Norrbotten? Vänj dig vid det!" och bara allmänt lät henne veta att jag inte var okej med skiten hon snackade. Det var kul att hon betedde sig så för att före vi kom till lägenheten så verkade hon helt trevlig och rolig, men sen blev en bitch när vi kom in.

Jag tror vi var där lite över en halvtimma eller så, jag ville dra efter första 10 minuterna eller så pga. vibben jag fick av folket där. Men Berk verkade sugen på att röka lite vattenpipa så jag avvaktade lite och lät honom chilla lite från att agera guide och barnvakt till mig :D Men sen började vi knata därifrån, jag mumlade om hur jag ogillade den dryga bruden på Allstar och sen bitchen på efterfesten och Berk sa typ "Tänk inte ens på dom, är dom värda din tanke?" och jag typ "Ja, du har sant. Men ändå!" Jag vet inte, han kanske kände att jag var på väg att bli arg eller något och ville lugna ner mig. Men jag mådde ändå bra, bara less över småsakerna och nämnde det. Annars hade jag haft en jättekul kväll.

Väl framme vid lägenheterna så följde Berk mig till dörren för att se till att jag kom tillbaka till Moa och Lisas lägenhet, så jag inte tuppar av i trapphuset eller börjar typ rycka i någon annans dörr :D När jag kom in i lägenheten så kom Robert inrullad i ett täcke och bara "Ja, du har ju TVn där. Soffa där och en filt" och jag bara "Jo tack, sov gott". Jag lade mig ner först och drack lite vatten, tänkte att jag inte helt kan somna än före jag har nyktrat till lite så jag inte går risken att börja spy eller så. Jag känner mig inte säker i eller okej med att spy hos några som är nog schysta att låta mig sova på deras soffa. Så jag gick ut en sväng på balkongen med en kopp vatten och tog en cigg för att hålla mig vaken ett tag.
Bild jag tog då jag stod ute och rökte.

Sen gick jag in, lade mig på soffan igen. Mitt i allt så somnade jag, kommer ihåg att jag drömde något och sen blev väckt av att Lisas hund Elvis nosade runt i mitt ansikte. Klockan var kanske lite efter 10 på morgonen eller så, jag hörde Lisa och Moa i köket då dom fixade frukost och Moa kollade in och bara "Jaha, du är vaken du. Hur mås det? Gick det bra för er igår?" och jag typ "Jo, jag mår förvånansvärt bra. Det gick bra för oss igår". Dom satte sig på golvet i vardagsrummet och åt och vi snackade snabbt om vad jag och Berk hade haft för oss. Berättade om kameran på stativet vid sängen hos den vi var på efterfest hos och dom blev lite häpna, tyckte det lät väldigt skumt. Och ja, jag höll med om att det var skumt.

Sen körde dom igång filmen "A Millions Ways to Die in the West" och jag kollade på den med dom.

En bild jag tog då Moa och Lisa låg på golvet och såg filmen, jag tyckte det såg sött och gulligt ut så därför tog jag en bild.

Sen lite efter att filmen var klar så vaknade Robert till liv, vi alla babblade en stund om min kväll. Lite efter det så blev Robert sugen på käk så vi drog iväg. Moa och Lisa ville ha något utan fett och sånt så dom drog på affär för att köpa något att laga ihop själva och jag och Robert kände för pizza så Robert ringde ner Berk så drog vi tre på Restaurang Take-Off. Det var helt okej pizzor där ändå, inget snålande på ingredienser. Jag hade dock lite svårt att käka för det gjorde ont i mina tänder då jag inte kunde borsta tänderna före jag lade mig då jag inte tänkte på att ta med mig tandborste. Men jag tvingade ner pizzan iallafall. Robert släppte sen av lite saker i hans skåp där han jobbar. Efter det satt vi ett tag hos Moa och Lisa och bara chillade före jag och Robert hoppade in i bilen för att återvända hem till Luleå.

Det var ändå en kul upplevelse, gott om bra folk och gott om skumma folk. Jag är iallafall glad att jag inte sade nej bara för att jag var nervös över tanken att festa i en okänd stad med okänt folk. Det var kul, ibland behöver man lite äventyr i en okänd stad :)

Och props till dig ifall du orkade läsa allt detta, haha. Kanske lite felstavningar här och där, jag orkar inte läsa igenom allt detta för att fixa småfel :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0