The Walking Dead

Jag vet att Sverige aldrig har varit bra på att hålla sig uppdaterade med de senaste och bra serierna, så jag tänkte dela med mig här.



The Walking Dead, baserad på en serietidning. Alla vi vet hur zombie-historierna går till, men denna serie har mycket mer innehåll än dessa zombiefilmer som vi har sett genom alla dessa år. Det är ett av de smarta valen skaparna har gjort, att göra en serie av storyn istället för en film. Det ger skaparna mer tid för att skapa karaktärer och inte genomstressade scenarion.



Hittills har det visats 5 avsnitt av serien och det känns egentligen som typ 8,9 avsnitt. Det menar jag inte på något negativt sätt, utan att storyn har nått så långt under en sådan kort tid.

Denna serie är dock inte för dig ifall du bara vill se sitcoms och storys som man aldrig behöver sätta sig ner i. Men ifall ni vill ha bra storys och bra karaktärer, se då denna serie. Första säsongen kommer att ha 6 avsnitt och sedan efter det kommer det att komma en andra säsong med 13 avsnitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0