The Crow


Jag var igår på ICA Maxi med farsan och han började glo i "3 för 99"-lådan för DVD-filmer så fick jag syn på denna film, The Crow. Jag hade sett folk använda bilder och citat från filmen på forum och liknande, så jag tänkte: "Någonting måste vara bra med filmen då". Så jag köpte den och jag hade rätt, den var så jävla bra.

Brandon Lee, som hade huvudrollen i filmen som Eric Draven och som även var son till Bruce Lee dödades under oklara omständigheter under inspelningen av filmen. Enligt polisutredningen hade en kula fastnat i loppet på en pistol som skulle användas vid filminspelningen. När pistolen sedan laddades med lös ammunition och avfyrades ska kulan ha lossnat av trycket och dödat Brandon. Om detta verkligen var fallet så var olyckan minst sagt bisarr. En del mystiska omständigheter omgärdade situationen. Till exempel hade den vapenansvarige blivit hemskickad i förtid samma kväll.

Lite värre död än Heath Ledger? Jepp. Och han var som Heath Ledger, väldigt bra i sin sista film. Brandon hann dock bara vara med i tre filmer.

Iallafall, filmen handlar om en rockstjärna och hans flickvän som blir brutalt mördade natten före Halloween. Exakt ett år senare återuppstår han för att hämnas. Hans själ har fått liv med hjälp av en kråka, den kråkan är det enda som håller honom i liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0