Granks musiktopp 2014

Top 20 artister av 2014:


#20: Kid Cudi (183 lyssningar).
#19: Spark Master Tape (187 lyssningar).
#18: Fredo Santana (189 lyssningar).

#17: Schoolboy Q (191 lyssningar).
#16: The KVB (198 lyssningar).
#15: Trash Talk (199 lyssningar).

#14: Guards (225 lyssningar).
#13: Misfits (228 lyssningar).
#12: The Last Shadow Puppets (236 lyssningar).

#11: Danny Brown (249 lyssningar).
#10: Lazerhawk (250 lyssningar).
#9: Bathory (274 lyssningar).

#8: A Place To Bury Strangers (284 lyssningar).
#7: Crystal Castles (301 lyssningar).
#6: Fitz And The Tantrums (304 lyssningar).

#5: Uncle Acid and the Deadbeats (317 lyssningar).
#4: Masshysteri (360 lyssningar).
#3: Graveyard 464 lyssningar).
 
#2: Hurula (469 lyssningar).

#1: Nicole Sabouné (1510 lyssningar).

Top 20 låtar av 2014:
#1: Nicole Sabouné - Another Vision (210 lyssningar).
#2: Nicole Sabouné - Unseen Footage From A Forthcoming Funeral (171 lyssningar).
#3: Nicole Sabouné - Win This Life (136 lyssningar).
#4: Nicole Sabouné - Conquer Or Suffer (125 lyssningar).
#5: Nicole Sabouné - My Time (113 lyssningar).
#6: Nicole Sabouné - So This Is It (111 lyssningar).
#7: Nicole Sabouné - Care Too Much (110 lyssningar).
#8: Nicole Sabouné - Haters Don't Dance (83 lyssningar).
#9: Nicole Sabouné - A Place To Hide (81 lyssningar).
#10: Nicole Sabouné - Saving Up (76 lyssningar).
#11: Hurula - Allt Ska Försvinna (75 lyssningar).
#12: Hurula - Sluta Deppa Mig (74 lyssningar).
#13: Nicole Sabouné - Still Gone (64 lyssningar).
#14: Say Lou Lou - Everything We Touch (63 lyssningar).
#15: Masshysteri - Låt Dom Hata Oss (63 lyssningar).
#16: Hurula - Betongbarn (60 lyssningar).
#17: Wolf Gang - The King and All of His Men (59 lyssningar).
#18: Uncle Acid and the Deadbeats - Over and Over Again (58 lyssningar).
#19: Lost Years - West Side Lane (57 lyssningar).
#20: Hurula - 22 (56 lyssningar).

5 godingar jag upptäckte detta år:
Hurula.

Say Lou Lou.

Trust.

Jasmine Kara.

The Soft Moon.

Ett par av mina favoritlåtar från detta år.

Nicole Sabouné - Another Vision.
Jag gillar hur låten går från stilla och uppbyggande till absolut kraftpaket och slående! Varenda gång jag lyssnar på denna så hoppar jag runt som en tok och bara röjer. Och texten "If you tell me I can't play, I will do it anyway!" är så mäktig för mig.


Hurula - Sluta Deppa Mig.
Jag gillar det stilla i låten även fast den är i konstant tempo hela låten ut. Jag gillar också texten oerhört mycket, som till exempel:

Inte fan vet jag
Inte fan vet jag
Varför man ska va lycklig
När man kan va normal

Jag själv relaterar till den texten så absolut mycket!


Masshysteri - Låt Dom Hata Oss.
Detta är min absoluta "fuck you"-låt, till alla som kollar snett på mig, tycker illa om mig eller tvivlar på mig. Det blir lite av ett nöje att veta att någon tycker illa om en när man lyssnar på denna, som att det är lite extra bränsle i tanken.


Lost Years - West Side Lane.
Den är så jäkla funky och elektronisk, tänker på att glida runt i en 80-tals Lambo på neonvägar i skithög fart vejandes mellan alla bilar på vägen. Det är bara allmänt en låt som verkligen väcker mina tankar visuellt och det älskar jag.
 

Crystal Castles - Sad Eyes.
Den är bara så mörk och ändå vacker på samma gång, jag kan inte sluta älska den. Denna låt är även ett till fall av låtar som väcker mina visuella tankar.


Say Lou Lou - Everything We Touch.
Allt om denna låt är perfekt, jag behöver inte nämna något alls! Och faktumet att jag såg Say Lou Lou live 2 gånger detta år och missade denna låt båda gångerna var världens otur, haha.


Finns mycket mera låtar jag skulle vilja posta här, men här måste jag säga stopp för detta inlägg. Nåväl, 2014 var ett grymt år för mig musikaliskt. Upptäckte så mycket mera nytt och fick se en hel del grymma artister live (Nicole Sabouné två gånger!!!! OMG OMG OMG!). Låt oss hoppas 2015 blir ett grymt musikår också!
God nytt år på er alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0