Slot Machine Productions: Volume 4


Soundtrack:

Intro:
Death - Let The World Turn.
Snowboard:
2 Chainz - I Do It (Feat. Drake & Lil Wayne).
Vinter:
Andrew W.K. - Ready To Die.
Lite fylla:
Reijo Taipale - Satumaa.
Veronica Maggio - Va Kvar.
Sommar:
Nicole Sabouné - Conquer Or Suffer.
Guards - When.
Lowercase Noises - A Little Lair For A Very Small Bear.
Damn Seagulls - Young Guns.
Misfits - She.
Skateboard:
Beat Connection - Foreign Embassy.
Arcarde Fire - Empty Room.
Outro:
Arcade Fire - Afterlife.

Soundtracket finns även i form av en Spotify-playlist, klicka här för den.


Slot Machine Productions fjärde film "Volume 4", filmad från 1 december 2011 till 20 oktober 2014.

Filmen dokumenterar våra vanliga norrbottniska ungdomsliv i en tid då vi förväntas att bete oss vuxet och propert. Men så länge sinnet är ungt så är personen ung.

Jag har till skillnad från mina tidigare filmer försökt få in mer personlighet av mig och mina vänner i denna film, för jag tycker att jag och mina vänner kan vara väldigt roliga och speciella individer ibland. Men jag kanske bara tycker så för det är inte så många här uppe i Norrbotten som dokumenterar sina omgivningar i visuell form på ett sådant personligt och naket sätt. Min största prioritet med Slot Machine Productions "Volume"-filmserien har alltid varit att visa hur vi faktiskt är och inte måla upp något falskt. Ända sedan jag började filma tillbaka i år 2006 så har jag alltid haft ett intresse för att dokumentera saker som dom är, att inte arrangera filmsekvenser eller så. Jag har alltid gillat att se helt naturliga beteenden och naturliga känslor på film, vare sig dom är positiva eller negativa.

Livet är för kort för att låtsas vara något annat än vad man är och det är vad jag kommer ha som guidelinje inom filmskapande så länge jag vet.

Till skillnad från förra filmen "Volume 3" med sina 2 år av filmande så bestämde jag mig att ge denna film 3 år för att filma allt som jag ville ha med. Jag och alla i min omgivning har med åren fått mycket mera ansvar i livet och sammanknutet med det så har alla inte lika mycket tid något mer för att vara ute hela dagarna och bara filma saker.

Nåväl, jag hoppas ni uppskattar filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0